PEER program
Opět se rozbíhá PEER program
Mnoho let na naší škole probíhají zvláštní hodiny, při kterých starší a proškolení spolužáci vedou své mladší kolegy. Slovo peer neznamená jen vrstevník. Je to vrstevník, se kterým se ti mladší mohou ztotožnit a má pro ně význam přirozené autority. Takové děti vyhledáváme a po absolvování školení se pak stávají lektory PEER programu. Jejich úkolem je provádět prevenci sociálně patologických jevů, kterými mohou děti být ohroženy. Takto proškolení vedoucí jsou připraveni k práci se skupinou svých vrstevníků, jimž předávají své znalosti, pomáhají rozvíjet sociální kompetence a uvědomit si vlastní pocity a názory, seznamují je s možnými riziky, které rizikové chování sebou přináší. Vymýšlejí různé metody, které mají děti naučit jak se zachovat ve chvílích jako je šikana, problémy v rodině, nabídnutí cigarety a jiných návykových látek.
Cílem PEER programu je předat prostřednictvím diskuzí, názorových přístupů, kooperativních her či prožitkových technik pravdivé informace, nic nenařizovat, do ničeho nenutit, ale pomoc při možnosti výběru, kdy musí každý sám posoudit, co je pro něho lepší. K tomu může pomoci hledání jiných alternativ k rizikovému chování. V současnosti je vrstevnické pozitivní ovlivňování postojů a názorů považováno za jeden z nejefektivnějších způsobů předcházení sociálně patologických jevů u dospívajících. Dané tvrzení dokládají výsledky několika studií, v nichž se autoři vybraným tématem zabývali.
Řazení: Alba | Podle data